ساعت کار: از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 الی 17

تجاوز سفید

11 مرداد 1400

تجاوز سفید

«تجاوز سفید» نوع ویژه‌ای از جرایم جنسی است. در این تجاوز، متجاوز و آسیب دیده عموماً رابطه‌ی دوستانه‌ای دارند. متجاوز می‌تونه شریک عاطفی، همکار، همکلاسی، فامیل و یا یک دوست مجازی باشه. تفاوت عمده تجاوز سفید با اقسام دیگر تجاوز در اینکه غالباً فرد آسیب دیده با میل و رغبت خود به محل وقوع تجاوز رفته است.

این موضوع باعث می‌شود بسیاری از  آسیب دیده ها از هراس متهم‌شدن به حضور در چنین فضایی، قید شکایت را بزنند. تجاوز سفید عموماً با تصویربرداری( اعم از عکس یا فیلم) همراهه و چون متجاوز از زندگی شخصی آسیب دیده اطلاعات دقیقی داره، تهدید به افشای این تصاویر به جامعه هدف مشخصی( مانند همکاران، همکلاسی‌هاودوستان نزدیک ) صورت می‌گیرد که می‌تونه از نظر روانی تاثیری مخاطره‌آمیز بر آسیب دیده داشته باشد.

 

یادمون باشه این موضوع فقط مختص خانمها نمیشود و برای آقایان هم بسیار پیش خواهد امد اما در بین خانمها شایع تر است… .

 

سوای روابط کاری و استاد شاگردی و دوستان عمومی و فامیل بودن، حتی در یک رابطه عاطفی هم این موضوع زیاد و شایع هست … .

.

سلسله مراتب اکثر بحث ها به هم مربوطه، “اعتماد حاکم شده، دل ها سرد شده، وارد رابطه شدن توسط دختر و پسر سخت تر شده، ترس ها بیشتر شده، نگرانی های از بابت پیشنهادات روابط جنسی در همون شروع رابطه و ترس عدم کنترلش توسط خودما بیشتر شده،” و همه و همه اینها ممکنه نشات گرفته از تجربیات قبلی باشه که یکیش همین نوع تجاوز سفید هست.

 

این هم بهتره بیان بشه که تجاوز سفید به معنی انجامِ حتمی عمل دخول نیست، لمس، بوسیدن، بغل کردن ، ازار رسوندن و… در صورت عدم رضایت شما تجاوز سفید هست.