ساعت کار: از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 الی 17

ضرورت صحبت با مشاور حقوقی و وکلای تخصصی

1 آبان 1402

ضرورت صحبت با مشاور حقوقی و وکلای تخصصی

مشورت با کارشناس حقوقی و وکیل از چه نظر ضرورت دارد و چرا باید از مشاوره حقوقی بهره ببریم؟

همان طور که می ‌دانیم در زندگی امروزه و جوامع مدرن اکثر کارها به صورت تخصصی انجام شده و برای انجام آن به نیروی کار متخصص نیاز است. همان گونه که برای مشاوره تخصصی سلامت از پزشک نظر می‌ خواهیم، برای مسائل حقوقی نیز مشورت با مشاور حقوقی یا وکیل ضروری است. چرا که اگر افراد بدون مشورت با یک متخصص حقوقی اقدام به شکایت و طرح دعوا نمایند، ممکن است وقت زیادی در فرآیند پرونده از متخصصان قضایی و دادگاه‌ ها تلف شده و این موضوع به اطاله دادرسی می‌ انجامد. همچنین در مسائل حقوقی اصطلاحی به نام اعتبار امر مختومه وجود دارد به این معنی که امکان طرح دعوا دوباره از فرد سلب می ‌شود و اگر طرح دعوا بدون آگاهی از قوانین صورت گیرد، ممکن است محرومیت همیشگی برای فرد به وجود بیاید. بنابراین دریافت مشاوره حقوقی می تواند مانع از طرح چنین مسائلی ‌شود و در نتیجه شما به حقوق از دست رفته خود خواهید رسید.

اهمیت انواع مشاوره حقوقی پیش از طرح دعوی و یا شکایت

مشاوره حقوقی یکی از خدماتی است که هر یک از وکلا و یا موسسه های حقوقی اقدام به ارائه آن می ‌نمایند. شرکت در چنین جلسه مشاوره‌ ای نقطه عطفی در هر پرونده حقوقی خواهد بود. زیرا امکان برقراری ارتباط حضوری و یا تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری با تجربه و کار بلد، راه ‌های بسیار سریع و راحتی برای موفقیت در یک پرونده حقوقی را به روی شما باز خواهد کرد. اولین و مهم ‌ترین قدم برای موفقیت در هر مسئله ‌ای اطلاع از قوانین درست آن بوده و این مهم، نیاز به مشاوره حقوقی حضوری و یا تلفنی خواهد داشت. البته تجربه و شخصیت وکیل شما نیز در روند چنین جلساتی تاثیرگذار است. فراموش نکنید که بهترین زمان برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی قبل از انجام هر اقدامی است. زیرا قدم گذاشتن به یک بحران حقوقی، کیفری و یا تجاری نیاز به یک راهنمای با تجربه داشته تا شما را در مسیر درست قرار دهد.

شرایط و مراحل مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل

در برخی از پرونده ‌ها استفاده از خدمات وکیل ضرورت دارد اما در برخی از پرونده‌ ها و مسائل حقوقی، مشاوره حقوقی با متخصصان کفایت می ‌کند. بنابراین پس از انجام مشاوره حقوقی با وکیل، چنانچه نوشتن قرارداد و وکالت ‌نامه ضرورت داشته باشد، وکیل کارهای حقوقی پرونده را در ادامه جلسه مشاوره حقوقی انجام داده و وکالت موکل را بر عهده می گیرد. اما در مواردی که تنها مشورت با مشاور حقوقی متخصص یا وکیل کفایت کند، این مورد در جلسه مشاوره توسط متخصص گفته خواهد شد. در این خصوص باید گفت که تجربه و مهارت وکیل در حرفه و تخصص خود، بزرگ ‌ترین مزیتی است که در یک جلسه مشاوره حقوقی به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. زیرا هزاران راه نرفته شما بارها و بارها توسط یک وکیل با تجربه طی شده و تک تک ابهامات ذهنی و راه حل‌  های بی ‌جواب شما در یک جلسه مشاوره حقوقی پاسخ داده خواهند شد.

به چه شخصی مشاور حقوقی گفته می شود؟

 

مشاور حقوقی فردی است که اولا از قوانین و مقررات مربوط به مسائل حقوقی کاملا آگاه بوده و ثانیا با داشتن قدرت تحلیل مسائل مختلف می ‌تواند راهنمایی ‌های لازم را در مسائل حقوقی مختلف به موسسات، شرکت ‌ها و افراد نیازمند به این مشاوره ‌ها ارائه دهد. همه امور حقوقی مانند تنظیم قرارداد ها، ارائه راهکارها برای حل بحران ‌های حقوقی، مشاوره درباره قوانین کیفری، خانواده، حقوقی، چک و سفته، تنظیم دادخواست‌ ها و هر نوع مشاوره ‌ای که به نوعی به مسائل قضایی مربوط می ‌شود در حیطه وظایف مشاور حقوقی قرار می ‌گیرد. یک مشاور حقوقی خوب، فرد با تجربه ای است که نسبت به مسائل حقوقی و قوانین مختلف اشراف کامل دارد. چنین شخصی باید صادق، امانت دار و متعهد باشد و در زمان مناسب تصمیم صحیحی اتخاذ کند. همچنین باید نسبت به امور حقوقی آگاه باشد و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را نیز داشته باشد.

وظایف یک مشاور حقوقی متخصص

مشاور حقوقی متخصص باید پیش نویس و متن قرارداد ها را تنظیم و بر روند عقد آن و مواد ذکر شده در آن نظارت کند. در صورت نیاز باید افراد را از شرایط و اثرات هر یک از بند های قرارداد آگاه کند تا کسی متحمل ضرر نشود. یک مشاور حقوقی خوب می ‌تواند در معاملات ملکی، خرید و فروش، رهن، وکالت و همچنین موضوعات مربوط به امور خانواده مانند طلاق، حضانت، نفقه و مهریه به افراد کمک نماید. همچنین مشاور حقوقی می ‌تواند لوایح مورد نیاز را تنظیم و به افراد در پیگیری دعاوی خود کمک نماید و به آن‌ها مشاوره های لازم را ارئه دهد، و در صورتی که پروانه وکالت داشته باشد می تواند شخصا به طور مستقیم پرونده را در دست بگیرد.

مزایای بهره گیری از خدمات مشاوره حقوقی

 

- مشاوره حقوقی به شما این امکان را می ‌دهد از قانونی که وضع شده است برای حل اختلاف یا برطرف کردن مسائل خود به نحوی صحیح و مطلوب استفاده کنید. بدون کارشناس حقوقی و وکیل استفاده از قوانین دشوار و حتی غیر ممکن است زیرا قوانین با ادبیاتی حقوقی نگاشته شده و استفاده از آن‌ها نیاز به مهارت و تخصصی دارد که وکلا و مشاوران حقوقی از آن برخوردارند.

- مشاوره حقوقی به شما این امکان را می ‌دهد زمان کمتری را به حل مسائل حقوقی خود بپردازید. زیرا وکلا با استفاده از دانش خود زمان طولانی رسیدگی به مسائل حقوقی را کاهش می ‌دهند و همچنین با انجام مراحل اداری و حضور در دادگاه و سایر مکان ‌های مورد نیاز، مانع از تلف شدن وقت موکل خود می ‌شوند.

- همچنین استفاده از مشاوره حقوقی و مشورتی که وکیل به شما می ‌دهد می تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نماید. چرا که مسائل حقوقی بسیار دقیق هستند و هر کلمه ای که در یک دعوای حقوقی گفته شود، بار حقوقی بر دوش گوینده می ‌گذارد

دریافت مشاوره حقوقی تخصصی از طریق تماس تلفنی با شماره 02155285313

بدون شک تمامی افرادی که در جامعه زندگی می ‌کنند در تمامی شئونات زندگی خود به خصوص زندگی زناشویی و خانواده، کار و فعالیت‌ های اقتصادی، تعامل با افراد دیگر و … همواره با مسائل و مشکلات حقوقی برخورد خواهند کرد. بنابراین، هر فردی برای حل دغدغه‌ های حقوقی خود می ‌بایست از یک فرد متخصص استفاده نماید. دریافت مشاوره حقوقی یکی از بهترین راهکارهایی است که افراد می ‌توانند نسبت به یافتن پاسخ سوالات حقوقی خود اقدام کنند. در حال حاضر موکلین می ‌توانند برای دریافت مشاوره حقوقی در تهران و سایر شهرها، با استفاده از سامانه مشاوره حقوقی دادیاب، در سریع‌ ترین زمان ممکن یک آگاهی نسبی نسبت به مشکل حقوقی خود پیدا کرده و بر اساس راهنمایی ‌های شخص مشاور و یا وکیل اقدام به طرح دعوا و یا پیگیری پرونده خود نمایند و یا علاوه بر این در صورت صلاح دید و یا تمایل، پرونده خود را به وکیل بسپارند. بنابراین به شما پیشنهاد می شود که جهت دریافت خدمات مشاوره حقوقی تخصصی توسط وکیل و یا یک مشاور حقوقی متخصص، به سامانه دادیاب که یک سامانه ارائه خدمات حقوقی می باشد مراجعه نموده و نسبت به دریافت خدمات مشاوره حقوقی اقدام نمایید.