ساعت کار: از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 الی 17

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری: در حرفه وکالت انحصار نداریم / ظرفیت‌گذاری در وکالت منصفانه نیست

9 اردیبهشت 1403

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری: در حرفه وکالت انحصار نداریم / ظرفیت‌گذاری در وکالت منصفانه نیست

سخنگو و عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گفت: بر اساس سیاست‌های کلی قانون گذاری وکالت در زمره امور قضائی است و وزارت اقتصاد اساسا حق ندارد وارد این حیطه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، دکتر زمانیان و مهران عبدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی این خبرگزاری در خصوص کسب و کار دانستن یا ندانستن حرفه وکالت نظرات خود را بیان کردند.

 

دکتر زمانیان در این باره اظهار داشت: وکالت تفاوت‌هایی با سایر رشته‌ها دارد آن هم رو به رو بودن با حجم زیاد و پیچیده‌ای از موضوعات اخلاقی و حقوق افراد است. در نتیجه هر کسی نمیتواند وکیل باشد، چه از لحاظ ویژگی‌های شخصیتی و چه از لحاظ دانش. فارق از اینکه وکالت کسب و کار باشد یا نه یک شغل است و اینکه همه کسانی که علم و دانش کافی هم دارند در وارد شدن به این حرفه محدودیت دارند منصفانه نیست.

 

وی تاکید کرد: اینکه این حرفه در مقام دستمزد مثل مشاغل آزاد و در مقام ظرفیت گذاری مثل مشاغل دولتی است بلاتکلیفی محسوب میشود.

 

مهران عبدی، سخنگو و عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری در این رابطه اذعان داشت: با معیار اقتصادی نمیتوان برای آینده وکالت نقشه راه ترسیم کرد و نگاه شغلی و اقتصادی داشتن به حرفه وکالت آخرین مولفه ماست.

 

وی تصریح کرد: ما در حرفه وکالت انحصار نداریم، تخصص داریم. نظام آموزشی بسیار بیشتر از نیاز جامعه حقوقدان جذب کرده و ما نمیتوانیم همه آن‌ها را در حرفه وکالت بپذیریم.

 

عبدی تاکید کرد: بر اساس سیاست‌های کلی قانون گذاری وکالت در زمره امور قضائی است و وزارت اقتصاد اساسا حق ندارد وارد این حیطه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو