ساعت کار: از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 الی 17

سایت نوبت دهی اجرای احکام

22 خرداد 1403

سایت نوبت دهی اجرای احکام

ارائه سامانه عدل ایران به مراجعین شعبه های قضایی توسط قوه قضاییه، سبب شد تا برای کاربران این قوه امکانی فراهم شود که در هر ساعت از شبانه روز به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری آن ها به پیگیری روند پرونده قضایی خود و همچنین دریافت انواع خدمات ارائه شده در این سامانه بپردازند .

از جمله خدماتی که در سامانه عدل ایران ارائه می شود می توان به امکان دریافت نوبت اجرای احکام شورای حل اختلاف از طریق حساب کاربری خود در سایت نوبت دهی اجرای احکام تهران برای کاربران و مراجعین قوه قضاییه اشاره کرد که در نتیجه آن امکان ثبت، پیگیری و ابطال نوبت اجرای احکام شورای حل اختلاف برای این افراد وجود خواهد داشت.

از آنجایی که کاربران برای دریافت نوبت اجرای احکام نیاز به طی کردن مراحل تعریف شده از سوی قوه قضاییه در سامانه عدل ایران دارند لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه دریافت نوبت اجرای احکام شورای حل اختلاف به صورت تصویری و گام به گام پرداخته شده است.



نحوه ورود به سایت دریافت نوبت اجرای احکام

برای دریافت نوبت اجرای احکام تنها کافیست تا به سایت عدل ایران با نشانی adliran.ir مراجعه کرده و مراحل زیر را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از :

 مراجعه به صفحه اصلی سامانه عدل ایران با نشانی adliran.ir .

 از منو اطلاع رسانی واقع در سمت چپ صفحه مورد نظر گزینه سامانه نوبت دهی قضایی را انتخاب کنید .

 در صفحه باز شده نام کاربری و رمز عبور شخصی خود را که در هنگام ثبت نام سامانه ثنا انتخاب کرده اید وارد کنید .

 در مرحله بعد از طرف سامانه رمز موقتی به شماره تلفن ثبت شده شما در سامانه ثنا ارسال می گردد که باید در کادر مربوط به آن وارد کنید.

پس از انجام مراحل ذکر شده وارد صفحه مربوط به دریافت نوبت اجرای احکام خواهید شد که در این صفحه امکان ثبت ، پیگیری و ابطال نوبت مربوطه وجود خواهد داشت، همچنین لازم به ذکر است که برای دریافت نوبت اجرای احکام در این سامانه نیاز به طی کردن مراحل تعریف شده توسط قوه قضاییه می باشد که در ادامه به توضیح هر یک از این مراحل پرداخته شده است .

نحوه دریافت نوبت از سایت دریافت نوبت اجرای احکام

همانطور که اشاره شد پس از ورود به صفحه مربوط به دریافت نوبت در سامانه عدل ایران جهت دریافت نوبت اجرای احکام برای ثبت درخواست خود نیاز به گذراندن 5 مرحله می باشد که در ادامه به توضیح یک به یک آن ها پرداخته شده است:

 انتخاب گزینه ثبت نوبت در صفحه باز شده که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است

 در مرحله اول لازم است تا دلیل مراجعه حضوری خود را از منو کشویی درون صفحه انتخاب کنید

 پس از مشخص کردن دلیل مراجعه به شعبه های قضایی در مرحله بعد مدارکی که لازم است تا فرد در هنگام مراجعه به همراه خود داشته باشد ذکر می شود. 

 در مرحله سوم باید اطلاعات تکمیلی خواسته شده در رابطه با موضوع پرونده مربوطه را در کادر های مشخص شده وارد کنید.

 در مرحله چهارم لازم است تا مکان یا همان شعبه قضایی مورد نظر برای مراجعه را مشخص کرده و همچنین شخص مورد نظر خود را از بین گزینه های موجود به عنوان مامور رسیدگی به پرونده انتخاب کنید

 مرحله پنجم مربوط به انتخاب تاریخ مراجعه ( شامل روز و ساعات مورد نظر ) و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای مراجعه می باشد.

 در نهایت برگه ای ظاهر شده که در آن تمامی اطلاعات وارد شده وجود خواهد داشت، درصورت درست بودن اطلاعات گزینه " چاپ " را انتخاب کنید و به این صورت قرار مراجعه خود را نهایی کنید

پس از نهایی شدن فرایند دریافت نوبت از طریق سامانه عدل ایران یک کد رهگیری برای شما ارسال می گردد که لازم است تا در هنگام مراجعه حضوری به شعبات قضایی این کد را به همراه خود داشته باشید.